W świecie motoryzacji

m i mogły stale rozwijać się w swoich umiejętnościach. Dotyczy to, oczywiście, tych więźniów, którzy wykazują postępy w resocjalizacji. Niektórzy z takich więźniów, pracujący wcześniej w warsztatach samochodowych oddelegowani zost

W świecie motoryzacji

Więźniowie delegowani do wykonywania prac przy samochodach

Obecnie bardzo dużą wagę przywiązuje się do tego, żeby osoby odbywające karę więzienia nie traciły kontaktów ze społeczeństwem i mogły stale rozwijać się w swoich umiejętnościach. Dotyczy to, oczywiście, tych więźniów, którzy wykazują postępy w resocjalizacji. Niektórzy z takich więźniów, pracujący wcześniej w warsztatach samochodowych oddelegowani zostają do wykonywania prac naprawczych przy samochodach, w tym do wymiany zepsutych części samochodowych. Mogą oni także sprawdzać ustawienia samochodów i wymieniać w nich opony przed zimą czy na wiosnę. Wszystko odbywa się pod kontrolą osób za nich odpowiedzialnych, a więźniowie dobrze sprawdzający się w swojej roli mogą liczyć na skrócenie swojego wyroku.


Zakres prac wykonywanych w warsztacie samochodowym

Z uwagi na dużą konkurencję panującą wśród właścicieli warsztatów samochodowych, obecnie w bardzo wielu warsztatach wykonuje się dodatkowe prace przy samochodach, oprócz tych wykonywanych standardowo. Dlatego przy niektórych warsztatach działają również myjnie samochodowe, w których samochody są czyszczone po wykonanych przy nich pracach. Można także skorzystać z usługi bardziej dokładnego mycia samochodu połączonego z jego woskowaniem czy odnową lakieru samochodowego. Oprócz tego pracownicy mniejszych warsztatów starają się samodzielnie dokonywać takiej wymiany części samochodowych, która powiązana jest z przeprowadzeniem trudniejszych prac przy samochodzie. Są również w stanie sprowadzić części zamienne do samochodu z wielu krajów europejskich.


ABS - jak to działa?

Utrata sterowności samochodu podczas hamowania następuje, gdy koła z co najmniej jednej osi samochodu przestają się obracać. Wówczas różnice sił hamowania na poszczególnych kołach wprawiają samochód w ruch obrotowy wokół osi pionowej. By zapobiec temu zjawisku, wprowadzono system zapobiegający blokowaniu (zatrzymywaniu) kół podczas hamowania. System naśladuje hamowanie impulsowe, ale robi to znacznie dokładniej niż kierowca, gdyż pozwala na utrzymanie współczynnika poślizgu koła na poziomie 10-30%. W tych warunkach sterowność pojazdu zachowana jest na satysfakcjonującym poziomie (koła wciąż mogą przenosić stosunkowo wysokie siły poprzeczne odpowiedzialne za sterowność), a jednocześnie współczynnik przyczepności jest zbliżony do wartości współczynnika przyczepności przylgowej (najwyższej osiągalnej dla danej nawierzchni), co pozwala na skrócenie drogi hamowania.

System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach); jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)



© 2019 http://centrumfinansowe24.com.pl/